De hittegolf die ons land momenteel treft, zorgt voor een enorme druk op de hulpdiensten en ziekenhuizen. Vooral het aantal oproepen naar het noodnummer 112 stijgt sterk. De overheid vraagt daarom zaterdag om verhoogde waakzaamheid. Dat bevestigt het kabinet van minister Frank Vandenbroucke (Vooruit).